7 obáv pri výbere advokátskeho softvéru

7 obáv

Prečo si nedopriať výhody softvéru aj v prípade, že ste samostatný advokát alebo menšia kancelária? Pokiaľ ste si doteraz mysleli, že softvér je vhodný iba pre veľké advokátske kancelárie, najbližšie riadky sú určené práve pre vás. V tomto článku si bližšie rozoberieme najčastejšie otázky (mýty?), ktoré advokáti a menšie kancelárie v súvislosti s používaním softvérov na správu agendy riešia.

1. „Ako samostatný advokát podobné systémy nevyužijem.“

Práve naopak. Softvér na správu agendy je účinný nástroj, ktorý dokáže nahradiť administratívnu prácu koncipientov a asistentov. Poskytuje prehľad o klientoch, spisoch a dokumentoch, umožňuje zaznamenávať úkony a automatizuje súdne trovy, takže si už nemusíte pracne vytvárať a aktualizovať vlastné excelovské tabuľky. Taktiež poskytuje funkciu fakturácie a zjednocuje všetky tieto benefity, čo vám pomáha pracovať efektívnejšie a s menším rizikom straty údajov. Predchádzajúce softvéry, vytvorené hlavne pre potreby veľkých advokátskych kancelárií, sú často príliš komplikované, finančne náročné a vyžadujú veľa času a tréningov. Clerk však v tomto smere mení hru, prináša jednoduchosť, intuitívnosť a cenovú dostupnosť, čo ho robí praktickým nástrojom pre samostatných advokátov a malé advokátske kancelárie. A nakoniec, nikdy neviete, kedy budete potrebovať prvého zamestnanca, či už to bude koncipient alebo asistent, ktorý ocení možnosti práce s moderným advokátskym softvérom.

2. „Nechce sa mi do nového softvéru nahrávať celú agendu.“

Ani nemusíte. Väčšina advokátov a advokátskych kancelárii začala pracovať v Clerkovi tak, že si doňho nahrala iba aktuálnu agendu, na ktorej momentálne pracovala. Je potrebné mať na pamäti, že softvér vám má hlavne prácu uľahčiť a pomôcť vám s ňou. Preto si treba položiť otázku, akú pridanú hodnotu má prácne nahranie neaktuálnej agendy, s ktorou následne nebudete pracovať.

3. „Bojím sa, že podobný systém je príliš komplikovaný a nebudem s ním vedieť robiť.“

Hlavnou výhodou Clerka je jeho jednoduchosť. Neobsahuje žiadne zbytočné funkcionality, ktoré väčšina z vás aj tak nevyužije, ale zameriava sa na základné praktické veci, vďaka čomu je práca s ním naozaj intuitívna. Aj preto tvoria veľkú časť klientov Clerka advokáti, ktorí doteraz s podobným systémom nepracovali, a ktorí prácu s Clerkom zvládli aj bez jediného školenia. Nie je sa čoho báť, stačí si to vyskúšať.

4. „Ceny podobných softvérov sú pre samostatných advokátov a menšie kancelárie príliš vysoké.“

V tomto je Clerk naozaj iný. Pre dvoch používateľov je ročná cena 180 €, čo v prepočte na mesiac znamená 15 €. Pre jedného používateľa je to len 7,50 € mesačne. To z Clerka robí softvér, ktorý je cenovo dostupný aj pre samostatných advokátov a menšie kancelárie.

5. „Nie som si istý/á bezpečnosťou súborov uložených na cloude.“

U nás v Clerku sme si vedomí citlivosti a dôležitosti dát, s ktorými ako advokáti pracujete, a preto je pre nás ich bezpečnosť vždy na prvom mieste. Za účelom zabezpečenia maximálnej ochrany a dostupnosti vašich údajov iba pre registrovaných používateľov patriacich k vašej advokátskej kancelárii, využívame viaceré metódy. Od servera umiestneného v Nemecku, ktorý spĺňa najvyššie nároky a štandardy vyžadované európskou legislatívou s ohľadom na GDPR, cez viacnásobné šifrovanie dokumentov, ktoré zabezpečí to, aby dokumenty nebolo možné prečítať mimo vášho účtu.

Okrem vyššie spomenutých zabezpečení odporúčame prispôsobiť aj prácu s dokumentmi. Najviac sa advokátom osvedčila práca s Clerkom tak, že v ňom majú nahraté iba aktuálne prípady, na ktorých momentálne pracujú. Starších, neaktuálnych klientov alebo spisy je možné z Clerka jednoducho vyexportovať do vášho počítača, aby ste si ich mohli spoľahlivo uchovať u seba a priestor v Clerkovi využívali efektívne.

6. „Ako začínajúci advokát/ka to zatiaľ nepotrebujem.“

Chápeme, že začiatky sú ťažké a vyžadujú si mnoho aktivít a činností, ktoré sú nevyhnutné na rozbehnutie vášho nového podnikania alebo profesie. Toto obdobie vie byť taktiež omnoho chaotickejšie a zmätočnejšie, ako by si človek prial, a práve z toho dôvodu je dobré veci zbytočne nekomplikovať. Clerk dokáže advokátom od začiatku poskytnúť šablónu na prácu s agendou, prehľad o klientoch, dokumentoch a spisoch, ktoré sú navyše vďaka Cloudovému riešeniu dostupné z akéhokoľvek zariadenia a miesta. Výhodou je taktiež možnosť fakturácie, vďaka čomu nie je potrebné vyhadzovať peniaze za ďalší softvér, ktorý sa zameriava iba na tvorbu faktúr. Navyše, pre začínajúcich advokátov je určite veľmi nápomocný aj 1. rok zdarma.

7. „Obávam sa, že by sme museli kompletne zmeniť štýl práce v kancelárii.“

V prípade softvérov pre veľké kancelárie, ktoré obsahujú viacero funkcií, ktoré sú medzi sebou prepojené, je potreba 100 % používania oveľa vyššia, ako v prípade Clerka. Zo skúseností našich klientov vieme, že nie je žiaden problém začať s Clerkom pracovať postupne, napríklad ho začať využívať iba na niektorých spisoch, prípadne na počítanie súdnych trov, alebo fakturáciu.


Záverom by sme radi pripomenuli hlavné benefity, ktoré Clerk pre Vás poskytuje:

  • Jednoducho sa s ním pracuje – bez zbytočných nervov
  • Jednoducho sa implementuje – bez zbytočných školení a tréningov
  • Bezkonkurenčná cena – 180 eur na rok pre 2 užívateľov
  • Modernosť a efektivita hodná 21. storočia

Aj vy môžete pracovať moderne a efektívne. Vyskúšajte Clerka na 30 dní zdarma.